Incidenten löst på minuc.se!

Vi är glada att meddela att minuc.se återigen fungerar som den ska. 

Som ni kanske har sett så har minuc.se legat nere de senaste dagarna på grund av problem hos vår leverantör. Hemsidan togs ner i förebyggande syfte.  

Ingen information om dig har gått ut till tredje part.  

Vi beklagar verkligen situationen och är ledsna för eventuella problem som nedstängningen av våra tjänster har medfört för er som kunder. 

Vi vill också passa på att tacka för ert tålamod i ärende! 

Natten till fredag den andra december uppstod ett oväntat problem hos en av UCs leverantörer. Leverantören i fråga valde då bland annat att stänga ner hemsidan minuc.se som en försiktighetsåtgärd. 

Din upplysningskopia finns tillgänglig i inloggat läge på minuc.se. 

Ja nu fungerar alla våra tjänster som vanligt igen. 

Ja dina uppgifter var och är skyddade, ingen information om dig har gått ut till tredje part.  

Viss information är ej uppdaterad men kommer uppdateras inom kort. 

Din upplysningskopia har skickats via Kivra denna gång då minuc.se låg nere under några dagar. Nu fungerar allt som vanligt igen. 

Om du har aktiverat Digital brevlåda och fått en kopia i posten/Kivra och en till din Digitala brevlåda beror det på den incident som pågått under flertalet dagar. På grund av tekniska begränsningar har samma kopia skickats ut via två kanaler. Det är alltså inte en bank som har tagit en upplysning på dig två gånger.  

Din upplysningskopia har kommit via post denna gång av anledning att minuc.se för närvarande ligger nere. Vi jobbar på att få upp minuc.se inom kort och vår förhoppning är att det kommer ske inom kort.