Med tillförlitlig information kan du ta säkra och effektiva beslut.
Säkerställ din affär genom att ta kontroll över ditt företags uppgifter.
Fördjupa dina kunskaper inom kreditinformation!
Hitta, förstå och lär känna dina kunder!
Vi hjälper dig att synas på ett relevant och kostnadseffektivt vis.
För att maximera dina affärer är det viktigt att ha rätt underlag.
Vanliga sökningar
Här har vi samlat de artiklar som vi har tagit fram. Trevlig läsning!
Att kontrollera sin likviditet och minska kreditförluster är nyckeln till framgångsrik och lönsam verksamhet. För bäst kontroll krävs optimerade verktyg. UC lanserar nu ett nytt verktyg – UC Risk Faktura – ett score optimerat för bedömning av korta kredithorisonter.
Trycket på bostadsmarknaden har varit intensiv under en längre period och det genomförs en både många bostadsaffärer och omförhandlingar av lån på befintliga bostäder. UC:s digitala tjänster hjälper förser marknadens aktörer med blixtsnabba beslutsunderlag.
I dag är det lönsamt för vissa kreditgivare att ge lån även till personer som har stor risk att inte kunna betala tillbaka. Nu efterlyser affärs- och kreditinformationsföretaget UC att regeringens nya utredning om att minska överskuldsättningen i samhället fokuserar på åtgärder som sätter stopp för vissa kreditgivares aggressiva affärsmodeller.
Sverige har genom affärs- och kreditinformationsföretaget UC ett av världens mest kompletta kreditregister. Men till skillnad från i många andra länder får kreditinformationsföretag i Sverige inte tillgång till information om inkassoskulder. Nu efterlyser UC att regeringens nya utredning om att minska överskuldsättningen i samhället ger svenska kreditinformationsföretag denna möjlighet.
Hur gör man för att fånga upp kundernas synpunkter och hur kan man jobba med att involvera kunderna i produktutveckling? Det vet Victor Frössling, Customer Experience Manager hos oss på UC. Här får du en inblick i hur vi jobbar med de här frågorna.
Digitalisering och ändrade kundbeteenden har på kort tid ritat om spelplanen i bank- och finansbranschen. Hur förhåller sig storbankerna till den nya verkligheten. Och hur hittar man nya kontaktvägar till kunderna i takt med att bankkontoren försvinner?
Ladda fler uppdateringar