Vi stärker Kreditkollen med ambassadören Hugo

2018-05-30

Sedan vi nylanserade Kreditkollen förra året har vi sett en stadig tillväxt av användare, något vi är superglada för. Och nu börjar ett nytt kapitel med en spännande resa framför oss. Det kapitlet stavas Hugo Rosas, Sveriges största manliga bloggare.

Vi har länge känt att vi vill göra mer när det kommer till att lära unga vuxna vikten av en god privatekonomi. Detta är ett ämne vi på UC brinner för och som många av oss tycker är viktigt, både unga vuxna och föräldrar till unga vuxna. Därför har vi nu landat i en långsiktig relation med en ambassadör som 1) tycker det är roligt med privatekonomi och 2) har en röst som många unga vuxna lyssnar på.

Vi är glada över att nu kunna introducera Hugo Rosas, Sveriges största manliga bloggare. Hugo kommer under ett helt åt att prata privatekonomi med sina följare, ge dem tips på hur man får bättre koll på sin privatekonomi och även själv använda Kreditkollen, tjänsten som ger dig som privatperson…ja, bättre koll på din ekonomi helt enkelt J

Vem är Hugo?
Hugo är 29 år gammal och bor tillsammans med sin sambo Paula och deras två barn strax utanför Stockholm. Utöver att Hugo själv vill få ännu bättre koll på sin privatekonomi är han mycket intresserad av träning och driver även dryckesbolaget Clean Drink. Du hittar Hugo på hans blogg hugorosas.se, Instagram och på YouTube.

Och glöm inte att följa Kreditkollen på Instagram, där kommer vi snart lägga upp bra tips och råd för en bättre ekonomi.

Soliga hälsningar
Victoria

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev för att få nyheter och tips inom affärs- och kreditinformationens värld.

Victoria Preger

Marknadschef

Victoria brinner för kommunikation och har sedan 1999 arbetat med journalistik, marknadsföring, PR och kommunikation. Inom UC-koncernen är hon verksam som Marknadschef. Hon älskar att vistas i naturen och att vandra, är aktiv barnledare i Friluftsfrämjandet och tillbringar ledig tid i fritidshuset på Åland. Här bloggar hon om nya produkter och tjänster, digital transformering, socialt ansvarstagande, kundinsikter och gör omvärlds- och trendspaningar.