Ta ditt segmenteringsarbete till nästa nivå

2018-11-15

För en vecka sedan hade jag förmånen att få medverka på The Sales Conference i Annexet, Stockholm. Jag har varit där tidigare år och det är alltid otroligt inspirerande att få utbyta erfarenheter med andra sälj- och marknadsföringsnördar som jag själv.

Min kollega, Mikko Karemo (Director, Sales and Customer Operations), var också på plats och höll en inspirerande föreläsning om automatiserade beslutsprocesser inom sälj- och marknadsföringsarbetet. Ja, det stämmer, det är sådant vi på UC sedan länge hjälper våra kunder med på daglig basis. Det kanske inte så många känner till? Han pratade också om smarta API-lösningar och prospekthantering som kan underlätta vardagen för säljare och marknadsförare.

Dessutom var vi på UC på plats med en monter och ett konkret erbjudande hela dagen. Roligt att så många nya potentiella kunder blev intresserade och fick upp ögonen för vad vi kan erbjuda dem!

Vi pratade i vår monter om hur vi kan hjälpa säljare och marknadsförare att ta sitt segmenteringsarbete till en ny nivå. Till exempel genom att automatisera sina kundprocesser, förbättra utväxlingen på kampanjer, optimera sin prospektbearbetning och skapa ökad insikt om sina kunder.

Under The Sales Conference fick vi också lyssna till Dr Jonas Ridderstråle som bland annat skrivit boken Funky Business, tillsammans med Kjell A. Nordström. Global Gurus, har rankat honom som den 23:e av Top Management Professionals i världen and placerat honom på femte plats i Europa. Han var verkligen inspirerande att lyssna till.

Henrik Larsson-Broman, grundare av forsknings- och rådgivningsföretaget ProSales Institute AB, gav också en intressant trendspaning under dagen, och Professor Robin Teigland pratade om vikten av att våga testa ny teknik i nya sammanhang. Detta var bara ett axplock av några av talarna under denna dag. En dag fullmatad med ny inspiration helt enkelt!