Så här jobbar Securitas Direct med kundinsikt, urval och segmentering

2018-10-17

Visste du att vi på UC erbjuder rådgivning för hur du som företag kan få bästa möjliga utväxling av investerad krona och lyfta din segmenteringsteknik till en helt ny nivå?

Till exempel kan vi hjälpa dig med att Optimera din prospektbearbetning, skapa samsyn på ditt företags olika segment, skapa ökad insikt om dina kunder, förbättra utväxling på kampanjer och ge dig insikt i kanalval för dina mediainvesteringar.

För en tid sedan pratade vi lite mer med en av våra kunder, Securitas Direct, som använder marknadsinformation från verktyget UC Selekt, som innehåller detaljerade uppgifter om Sveriges en miljon företag.

Snabbt och enkelt får Securitas Direct fram kreditvärdiga prospekt åt sin säljorganisation. Eftersom urvalskriterierna skräddarsys efter företagets behov, är resultatet träffsäkert. Det gör att säljarna sparar tid genom att inte behöva ägna sig åt fel typer av kunder.

Här kan du läsa mer om hur Petra Berger på Securitas Direct jobbar med verktyget

Och här kan du läsa mer om vad vi kan hjälpa dig med inom urval och segmentering

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev för att få nyheter och tips inom affärs- och kreditinformationens värld.

Victoria Preger

Marknadschef

Victoria brinner för kommunikation och har sedan 1999 arbetat med journalistik, marknadsföring, PR och kommunikation. Inom UC-koncernen är hon verksam som Marknadschef. Hon älskar att vistas i naturen och att vandra, är aktiv barnledare i Friluftsfrämjandet och tillbringar ledig tid i fritidshuset på Åland. Här bloggar hon om nya produkter och tjänster, digital transformering, socialt ansvarstagande, kundinsikter och gör omvärlds- och trendspaningar.