#POPCORN2023 – Vi blickar utåt och framåt och engagerar alla!

2019-09-27

Vi är precis i början av en väldigt spännande resa inom Asiakastieto Group och jag tänkte dela med mig av vad som händer hos oss just nu. För ett år sedan gick UC och finska Asiakastieto samman och under det här året har det hänt mycket, vi har bland annat förvärvat Proff i Norge, Sverige och Danmark. Efter en period av integration har det blivit dags att se mer utanför verksamheten och tillsammans skapa vår gemensamma framtid i det koncernövergripande projektet POPCORN2023!

En viktig del i denna resa är att engagera alla anställda. Det arbetet görs nu under hösten och anställda kan välja i vilken utsträckning de vill delta i processen, det anordnas möten på kontoren, arbetsströmmar med djupare fokus inom vissa ämnen och vi samlar även insikter från kunder och andra externa intressenter. Genom att göra det utvecklar vi vår förmåga att se framåt och utåt inom organisationen.

Att se utåt betyder också att vi tar reda på vad som händer i vår affärsmiljö, vilka utmaningar våra kunder står inför och hur framtidens arbete kommer skilja sig från dagens. Sättet vi gör det på, att vi tillsammans skapar det här och engagerar alla i processen samt bjuder in till allas input, har mottagits med stor spänning och engagemang. Anställda har med stort engagemang givit sig in i de olika arbetsströmmarna och under hösten förväntar vi oss att fantastiska saker kommer hända!

Jag ser verkligen fram emot denna POPCORN2023 höst!

/Victoria

Victoria Preger

Marknadschef

Victoria brinner för kommunikation och har sedan 1999 arbetat med journalistik, marknadsföring, PR och kommunikation. Inom UC-koncernen är hon verksam som Marknadschef. Hon älskar att vistas i naturen och att vandra, är aktiv barnledare i Friluftsfrämjandet och tillbringar ledig tid i fritidshuset på Åland. Här bloggar hon om nya produkter och tjänster, digital transformering, socialt ansvarstagande, kundinsikter och gör omvärlds- och trendspaningar.