Sales Intelligence är här för att stanna

2021-09-13

Sales Intelligence är ett uttryck som håller på att bli väletablerat. Det har i det närmaste blivit synonymt med att använda större mängder information och avancerad analys för att effektivisera försäljningsprocessen. Men vad är Sales Intelligence och vad innebär det för dig? Det ska vi förklara här.

Enklare prospektering utgår ofta från företagslistor med ett antal urvalskriterier, men det finns så mycket mer information att tillgå än så. Om inte annat så går det att hitta mycket genom att googla på företag för att fördjupa förståelsen för dem. Sales Intelligence förenar dessa världar och ger större insikter genom att kombinera traditionell företagsinformation med sådant man typiskt hittar på webben - företagswebbplatser, nyhetsflöden, press releaser och sociala medier.

Bättre insikter

Med mer information och bibehållen överblick kan du fatta bättre beslut. Sales Intelligence erbjuder just detta - direkt i kundkortet. Förutom den vanliga företagsinformationen och finansiella nyckeltal kan du se vad företagen skriver på sina webbplatser och vad som skrivs om dem i nyheter. Med allt samlat på ett ställe slipper du lägga tid på att googla ytterligare information. Du kan också se hur väl ett företag liknar dina befintliga kunder - kanske den bästa indikationen på goda möjligheter att skapa en affärsrelation.

Rätt information på rätt plats

Det är när du kopplar din Sales Intelligence-tjänst till ditt CRM-system som magin uppstår! Har du något av de vanligaste CRM-systemen går det lätt att koppla ihop och sedan är det alltid uppdaterat med den senaste företagsinformationen. Det låter dig göra bättre analyser, smartare planer och jobba effektivare med dina kunder. Dina kunder blir också tillgängliga för Sales Intelligence-tjänsten som över tid och med hjälp av avancerad AI lär sig vad som karaktäriserar just dina kunder.

Rekommendationer

När din Sales Intelligence-tjänst lärt sig vilka kunder du har kan rekommendationsmotorn göra sitt jobb. Under huven hämtar den all tillgänglig information om dina kunder från register, webbsidor och nyheter. Sedan letar den efter de mönster som förenar dem och rekommenderar till sist likande företag för er att ta kontakt med. Företag som liknar dina kunder är också dina mest sannolika framtida kunder! Du kan också berätta för rekommendationsmotorn hur väl den träffar rätt så att den kan lära sig och bli ännu bättre.

Med en Sales Intelligence-lösning får du skräddarsydda rekommendationer på företag att kontakta, och all tillgänglig information på ett och samma ställe. Du får stöd i att hitta rätt personer att kontakta, rätt tajming och rätt saker att prata om.

Hur kan vi hjälpa dig?

Vi på UC har länge erbjudit tjänster som hjälper våra kunder att öka sin försäljning och jobba effektivare - genom analys, prospektering och information av hög kvalitet. Nu tar vi nästa steg och släpper in AI på scenen tillsammans med information från webben. Det gör vi med vår nära partner Goava.

Vi är glada att nu kunna erbjuda vår ledande företagsinformation i ny skrud, tillsammans med information från webben i ett paket som är svårslaget för er som vill effektivisera er försäljning. Vi ger dig också möjlighet att hålla ditt CRM uppdaterat med aktuell företagsinformation genom färdiga integrationer som är enkla att installera.

Vi kommer även fortsättningsvis att erbjuda våra marknadsledande och flexibla analys- och urvalsverktyg och integrationer med företagsinformation och kontaktuppgifter till beslutsfattare av oslagbar kvalitet.

Vill du veta vilka lösningar vi har för dig? Hör av dig!

Här kan du läsa mer om vår tjänst för att spara tid och öka din försäljning

 

 

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev för att få nyheter och tips inom affärs- och kreditinformationens värld.

Så här behandlar vi information om dig

Anders Frimodig

Nordisk produktansvarig

Anders har arbetat med produkt- och affärsutveckling i många år. Han brinner för att skapa enkla och användbara lösningar, där teknik och affär möts i en helhet som skapar verklig nytta. Anders är en inbitet Apple-fan och trebarnspappa som tycker om att träna och som har en speciell plats i hjärtat för Japan. Här bloggar han om nya produkter och tjänster samt trender inom marknadsbearbetning.