Martina Cierzniak

Kicken man får av det direkta resultatet en kampanj ger är nästan beroendeframkallande, säger Martina Cierzniak, vår E-commerce Manager. 

martina-cierzniak-520x346.jpg

Martina, du jobbar som E-Commerce manager hos oss på UC, vad gör du om dagarna?

Precis, det stämmer. Mitt ansvarsområde är att öka vår försäljning online genom olika marknadsaktiviteter, webboptimering och försäljningsdrivande partnerskap.

Mina dagar ser däremot väldigt olika ut, beroende på vilka projekt eller kampanjer som är igång. Jag har mycket kontakt och ett nära samarbete med vår marknadsavdelning. Jag lägger också en hel del tid på att analysera och optimera statistik och data, vilket är grymt. Jag testar och optimerar löpande på våra webbplatser – och sen försöker jag komma iväg och träna på lunchen också 

Hur kommer det sig att du valde att börja hos oss?

Det var min företrädare, tillika nära vän som tipsade om jobbet. Jag läste om tjänsten och tyckte den verkade intressant och passa mig väl. Innan UC har jag uteslutande jobbat som konsult och jag var sugen på att byta sida och testa inhousevärlden. Det är roligt att vi arbetar mot både företags- och konsumentmarknaden, vilket jag tycker ger en bra variation i arbetsuppgifter.

Vad är det bästa med ditt jobb tycker du?

Att jag får lära mig nya saker varje dag och att alla dagar ser olika ut. Jag gillar utmaningar som jag ställs inför då det är så otroligt lärorikt och spännande när man väl tar sig igenom.  Det är även roligt med snabba resultat, som till exempel när vi skickar ut ett mejl med en kampanj och ser på försäljningen att den ökat markant från den kanalen - det ger verkligen en kick som nästan är beroendeframkallande. Man vill bara att det ska gå bättre och bättre!