Jonas Ben Larbi, Produktspecialist Tambur

På UC finns stora möjligheter att utvecklas och ta sig an nya utmaningar. En som gjort detta är Jonas Ben Larbi, tidigare kundtjänstmedarbetare.

Hej Jonas! Du har ju tidigare jobbat på vår kundtjänstavdelning i två år, vilka egenskaper skulle du säga är viktiga för att lyckas med det? 

En person som är nyfiken och strävar efter att utmanas men som även trivs i kunddialoger. På UC finns det oändligt mycket att lära sig om och fördjupa sig i. Kundservice supporterar koncernens samtliga tjänster för både privatpersoner och företagskunder. Efter ett tag när man har fördjupat sig i ett område så ansvar man för det på kundservice. Det kan t.ex innebära projektarbete, utbildning och ett övergripande ansvar. 

Vad fick dig att gå vidare inom UC?

Jag har utvecklats oerhört mycket och lärt mig massor om ekonomi och privatjuridik som jag har nytta av utanför min yrkesroll. När jag gick vidare fick jag möjlighet att fördjupa mig i en helt ny tjänst, Tambur, som lanserades 2018 och är helt unik i branschen. 

Vad gör du i din nuvarande roll på UC?

I dagsläget är jag Produktspecialist och Projektledare. I bägge rollerna jobbar jag nära våra kunders marknader med det yttersta målet att skapa säkra och effektiva digitala processer så kunden kan maximera värdet av sin tid.”

Vad är det bästa med din nuvarande roll tycker du?

Att jobba nära kunden för att förstå deras processer och resan från idéstadium till produktion.