Victoria Preger

Marknadschef

Victoria brinner för kommunikation i alla dess former. Hon har sedan 1999 arbetat med journalistik, marknadsföring, PR och kommunikation. Inom UC-koncernen är hon verksam som marknads- och kommunikationschef. Hon älskar att vistas i naturen, är aktiv barnledare i Friluftsfrämjandet, gillar de småländska skogarna där hon har sina rötter och havet där hon tillbringar ledig tid i fritidshuset på Åland.

Såg du TV 4 Nyheterna imorse om ökat antal bedrägerier?

I morse på TV4 Nyhetsmorgon pratades det om att kortbedrägerier ökar. Ett av tipsen från Polisen var att man som konsument ska säkerställa att den webbplats man väljer att handla ifrån med sitt kort är en legitim webbplats. När jag såg detta inslag kom jag att tänka på fler tips som jag gärna delar med mig av. En Identitetskapning innebär att en bedragare utnyttjar någons personuppgifter för att köpa varor, ta krediter och teckna abonnemang. I många fall är det bara personnumret som används, ibland utförs bedrägeriet med en stulen eller förfalskad ID-handling. Om du upptäcker att någon handlat i ditt namn är det viktigt att polisanmäla bedrägeriet på www.polisen.se . För att få en tidig varning om att en identitetskapning är på gång att inträffa, så hjälper det att ha tjänsten UC ID-skydd.Här kan du läsa mer: www.minuc.se. Ett annat tips är att spana efter ”Trygg e-handel symbolen”. Med den kvalitetsmärkningen ökar kunskapen och tryggheten vid e-handel för både de som köper och säljer.Här kan du läsa mer om denna viktiga symbol: tryggehandel.se Du som konsument kan också spana efter symbolen UC Sigill på webbplatser. Den används för att visa upp att ett företag eller en leverantör är ett tryggt och stabilt företag att jobba med. Den visar bland annat företagets överlevnadsförmåga. Om du själv är företagare och vill visa dina kunder att du är ett stabilt och förtroendegivande företag att handla av så har du mycket att vinna på att använda ett UC Sigill. Här kan du läsa mer om UC Sigill. Vi kan aldrig någonsin helt och hållet förhindra att bedrägerier sker, men vi kan med små medel skapa oss verktyg för att surfa och e-handla så tryggt som möjligt. Surfa lugnt.

Stolt 40-åring blickar framåt

Denna vecka firar vi ordentligt här på UC, både tillsammans med kollegor och med kunder och leverantörer. Den 27 april 1977 tog vi nämligen vår första kreditupplysning. 40 år sedan denna vecka! Sedan dess har det hänt mycket. Jättemycket. Vi har breddat vårt erbjudande ordentligt och tillfredsställt många nya förändrade kundbehov de senaste decennierna. Idag erbjuder vi så mycket mer än bara kreditupplysningar. Till exempel smarta marknadsföringstjänster, annonsmöjligheter, Sveriges mest använda söktjänst allabolag.se, bostadsvärderingstjänster, tjänster inom säkerhet och företagsbedrägerier, ekonomisk hjälp för privatpersoner med tjänsten Kreditkollen och mycket, mycket mer. Och än har vi ingen 40-årskris i sikte. Tvärtom! Vi är stolta att befinna oss mitt i livet, med hög utvecklingstakt och flera nya bra tjänster på gång för dig som kund. Vi går varje dag till jobbet med ett enda fokus; att göra våra 500000 kunder ännu lite mer nöjda. Vi brinner för att ta fram nya innovativa tjänster, både nu och då. Visste du till exempel att vi var först ut i Sverige med cd-romskivan på 90-talet? Eller att vi på UC redan 1986 lanserade Sveriges första autosvarstjänst vilket möjliggjorde effektivare kundtjänst och längre öppettider. En annan rolig anekdot är att vi på UC faktiskt var först med internet redan 1986. Trot eller ej. Vill du veta mer? Ta gärna del av vår nya korta film!