UCs marknadsurval skapar nytta hos Markör

2016-04-11

Det är alltid roligt att berätta om hur vi arbetar tillsammans med olika kunder. Idag tänkte jag därför skriva några rader om hur vi hjälpt det anrika marknadsundersökningsbolaget Markör i deras arbete med marknadsurval.

Markör är ett av Sveriges största privatägda företag för genomförande och implementering av undersökningar och utvärderingar. Företaget omsätter cirka 50 miljoner kronor per år och är en klassisk fullservicebyrå för kund-, marknads- och medarbetarundersökningar med fokus på offentlig sektor.

Markör sysslar med att mäta utfall av kommunikationsinsatser och ser att både kundtidningar och oadresserad direktreklam ger god effekt. ”Tryckta medier är fortfarande både marknadsförings- och varumärkesbyggande”, brukar Peter Linsér, projektledare och delägare, på Markör alltid hävda när jag pratar honom.

Vi på UC Marknadsinformation levererar underlag för urval och analyser till Markör och är även en partner för utvecklingsmöjligheter i framtidens kommunikationskanaler. Peter Linsér uttrycker själv sig så här; ”Förutom hög kvalitet, snabb leverans och mycket god personlig kontakt ser vi UCs utveckling av nya tjänster som mycket intressant”, när han sammanfattar varför han valt att anlita oss. Tack Peter och resten av gänget på Markör för de fina orden!

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev för att få nyheter och tips inom affärs- och kreditinformationens värld.

Victoria Preger

Marknadschef

Victoria brinner för kommunikation i alla dess former. Hon har sedan 1999 arbetat med journalistik, marknadsföring, PR och kommunikation. Inom UC-koncernen är hon verksam som marknads- och kommunikationschef. Hon älskar att vistas i naturen, är aktiv barnledare i Friluftsfrämjandet, gillar de småländska skogarna där hon har sina rötter och havet där hon tillbringar ledig tid i fritidshuset på Åland.